Weer een volledige week voorbij - Reisverslag uit Playa Granada, Spanje van Brian Boer - WaarBenJij.nu Weer een volledige week voorbij - Reisverslag uit Playa Granada, Spanje van Brian Boer - WaarBenJij.nu

Weer een volledige week voorbij

Blijf op de hoogte en volg Brian

26 Mei 2014 | Spanje, Playa Granada

De rest van de tweede week ben ik ook zelfstandig op de fiest gegaan. Dit is een stuk lekkerder en hierdoor kan ik ook tijdens de siesta op het bedrijf blijven. Hierdoor heb ik even de gelegenheid gekregen om met de familie thuis te kunnen skypen, Dit is altijd wel even lekker omdat het toch wel lastig was om ze voor al deze weken gedag te zeggen.

Wel heb ik dan een lange werkdag, van 9:00 tot 19:00. Jaja, dat is precies 10 uur. Al maakt mij dit helemaal niet uit.

De rest van de week heb ik niet heel veel gedaan, het communiceren van de taal is nog steeds heel lastig en zal waarschijnlijk ook lastig blijven. Wel heb ik even met Sandra de kwaliteit gecontroleerd van paprika’s, maar om achter de informatie te komen van het product moest en zal ik communiceren met de Spaanse mevrouw die hier over ging, We kwamen er al gauw achter dat dit een onbegonnen zaak was en dat we dit beter een andere keer konden doen.

Vrijdag (bijna weekend) mocht ik samen met Sandra mee, we gingen de meloenen bekijken. Eerst gingen we naar Ecofresh S.L. dit was om 10:00. Vervolgens moesten we daar even wachten op een man die alvast wat meloenen had. Deze werden open gesneden en werd het suikergehalte gemeten, dit werd gedaan met een soort verekijker, hierdoor werd de BRIX waarde gemeten.
Nadat we natuurlijk de meloen geproeft hadden werden we opgehaald door een andere meneer, met deze meneer zouden we een aantal ‘kassen’ afgaan om te kijken hoe de meloen daarzo was.

Eerst gingen we naar het huis van de teler zelf, Hij had zijn kas dichtbij zijn huis en gingen we daar dus meteen kijken. Nadat hij één goede meloen gevonden had werd weer de BRIX waarde bepaald en mochten we de meloen weer proeven 
Hierna zijn we naar nog twee kassen geweest en hier ging het weer hetzelfde.

Toen we alle drie de kassen afwaren geweest gingen we iets drinken in een plaatselijke bar.
Dit duurde echter best lang en er werden vele drankjes besteld, hierbij werden ook tapas bijgeleverd (tapas is een klein gerecht dat je krijgt bij een drankje) en aangezien we vlak aan de zee zaten waren dit allemaal soorten vis.
Ikzelf ben helemaal geen fan van vis maar moest het proberen. Na wat garnalen geprobeerd te hebben en nog iets anders (weet niet wat voor vis het was) haakte ik af.

Toen het uiteindelijk half vier was mocht ik regelrecht naar huis toe en had ik weekend.

  • 26 Mei 2014 - 22:35

    Opa/Oma:

    He brian weer leuk stukje. Maar weet je wat ik mist hoe die meloenen daar smaken .
    Zijn ze lekkerder als van Opa.hahahahahahahahah. Maar dat hoor ik nog wel van je.

    Gr Opa/Oma

  • 27 Mei 2014 - 11:29

    Brian Boer:

    @Opa/Oma, Neeeeee die van u zijn veel lekkerder. Maar deze komen wel in de buurt :P - Kijk nu al uit naar uw meloenen :D

  • 27 Mei 2014 - 17:32

    Opa/Oma:

    Nou brian ik heb ze vandaag gepoot hoor dus kunnen ze gaan groeien. En ja dan zal er wel weer 1 of twee .hahahahahahah jullie kant uit komen.

    Gr Opa/Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Brian

Actief sinds 04 Mei 2014
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 2898

Voorgaande reizen:

10 Mei 2014 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: